Thursday, 17 March 2011

!!!! @@@@ ??? ..... >3

Andainya lelaki tahu . . Apabila seorang perempuan jatuh cinta , lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya . . . Andainya lelaki tahu .. Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata , itu bukan bermakna dia lemah , tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu . . . Andainya lelaki tahu .. Apabila seorang perempuan marah , memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah , itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta , mereka jarang bergaduh . . . Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang , semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku . . . Andainya lelaki tahu . . . Apabila perempuan bercakap banyak , dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas , tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu . . . Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah , itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya , tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik , bukan untuk dirinya , tetapi untuk masa depan anda . . . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang . . tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. . . Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya , anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi . Naluri keibuannya sangat kuat ... Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda .Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan merajuk , jangan kata dia mengada-ngada . Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen , tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai .Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya , bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu , dia benar-benar maksudkannya ... Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu , jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu . Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya . Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya . Selagi dia dengan kamu , percayalah , walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya , kamu tetap yang terbaik . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan menjadi degil , dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya . Percayalah , hati perempuan itu sangat lembut . Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan berkata , “ tolong tinggalkan saya!” , dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya . Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja . Apabila dia kembali tenang , percayalah dia akan mencari anda semula . Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda . Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional . Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda .Andai lelaki tahu .. Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri . Tetapi sekiranya mereka saling memahami , mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali . Di sebalik air matanya , tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya . Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya . Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna . Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya , isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda ...


by:boYka iQbaL . . . :)

Sunday, 6 March 2011

sedih..

assalamualaikum .. !!

saye sedih sbb tak dpt buka blog selama 1 week.. :(
walaubagaimanapon minggu depan boleh buka..
sbb cuti seminggu..yeah cuti .. :)
tapi cuti tu mesti bosan ..tak tahu nak g mne ??
k lah sye dh nak  bertolak ni ..
byby blog .. :(
see u next week .. byby.. :)

HaHaAhha.....

*assalamualaikum ,!!!
 
*pejam celik,pejam celik..dah pagi!!!
 
*hye,selamat pagi semua !!!..

*hari ni saya akan pulang ke ostel balik kerana isnin nak sklh .. :(
*tapi saya tak g sklh .. :)  saya ade hari kejohanan olahraga kat stadium ..
*saya tak tahu stadium tu kan ner.. ???
*hehehehehe ... :)
*nnti hari selasa ade exam .. i hate exam .. tapi saya tak amik .. yeah .. :)
*saya tak amik sbb kejohanan smpai hari khamis..pastu jumaat cuti..;)
*nnti time cuti nak wat per eh ?.. kwn2 jom g jusco jom .. kite lepak2 .. huhuhu :)
*k lah ni je saye dpt tulis untuk hari ni..byby .. nak madni .. ^_^

Saturday, 5 March 2011

KEmeNaNGan plJR asRAMA sTAR

pljr2 asrama yg mnng kejohan mrnts desa 2011


Tahniah kepada semua pljr asrama yg berjaya memiliki pingat dalam kejohanan merentas desa peringkat sekolah .. untuk tahun 2011 .. nama-nama pemenang ialah : mohammad iqbal , umar mukhtar , azfar sahlan , hazim adam , azam muttaqim , aiman syahimi , azri adnan , luqman taufiq , syazrul akmal , syazwan , dan hifzan bakhri .. hehe .. :) harap tahun depan semua muka2 yg ade dlm gmbr ni mnng lg yer..kite kalah kan dak aspuri aw ... tahun depan sape dapat no P471 . nnti dpt no tiga .. hehehe .. :)
pingat2 kemenangan.. :) 
pingat-pingat ini berharga bg aku sbb ..  ak rasa tahun ni record pljr asrama ramaidapat no,pingat dalam kejohanan merentas desa .. ^_^ hehe
askar adzim yg mnng kecuali seorang..fayyadh.. :)
                      








 harap tahun depan mnng lg yer askar abng adzim ..walaupon abng adzim takde tahun dpn smgt kite takleh hilang..jngn nak harap kan smngt abng adzim untuk kite jer...kite boleh buat tanpa dia.ok lah tu je yg ak dpt tulis..harap sape yg bace terhibur.. =.= byby.. :)            

Friday, 4 March 2011

PengEnalAn DiRi SaYE..

assalamualaikum,hye kawan2..nama sye mohammad iqbal..umur untuk tahun ni  14 thn..sye baru jer wat blog ni..itu pon sye mintak tolong awek sye wat kan..h baru kat blogspot ni..,sye akan bljr cara guna..sye ingt lame sngt nakwat rupa nye skjp je..walaupon pon sye masi blog..sblom ni sye suka tngk owang punya jer.orng nye ialah miera,aina,eycha,fatnin.. skrng sye dah ade..tak yah nak sebok2 tngk owang nye lagi.  walaupon sye nye simple harap semua terhibur when read my blog..byby :)