Friday, 30 September 2011

hanya kaw d hati ku...

aku pernah jatuh cinta dengan pelbagai jenis manusia. Tapi yang ini berbeza. Insan ini telah membutakan segala yang nyata pada kehidupan aku. Engkau membuat aku menjadi tidak tentu arah. Menjadi tidak keruan. Hati aku tidak akan tenang sekiranya sehari tidak mendengar suaramu. Jiwa ku pasti bergelora sekiranya tidak dapat menghayati matanya yang indah. Sesungguhnya engkau telah mengubah segala-galanya dalam hidup aku. Sudah pasti aku tidak akan melepaskan engkau. cuma engkau seorang yg aku sayang. Aku mengharap agar engkau juga merasa kan perkara yang sama.
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta...ILOVEUMUCHSITIHASNIZAHANIM

B aKn jaGe sYg smPai XD...

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

malu ^_^ kuCinG !!!

hmm.. hoo.. haaa.. mmm..
Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku
Aku mulai resah
Hatiku jadi kebah
Melihat dirimu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati
Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selamanya
hmm.. hoo.. lalala.. mmm..
Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggalku sendiri
Jangan tinggalkan carta hati
Kau janji kan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita
lalalalala.. hooo…
lalalalala.. mmm…

( aneym:)
Bila kau senyum, ku gembira
Bila kau sedih, ku menangis
Bagai taman rindukan kembang
Ku rindu wajahmu oh sayang

( eqbal:)
Di mana saja kau berada
Ku kan tetap bersamamu
Walaupun jasadku jauh
Namun hati tetap padamu

( eqbal: )
Bila saja halangan menimpa
Kerna cinta ada ku tetap setia
Hanya dikau dan asmara
Membuat hidupku bagai dalam syurga

( aneym: )
Biar masa berganti masa
Biar pun musim berganti musim
Telah kukatakan padamu oh sayang
( aneym & Eqbal: )
Hanya kuasa Tuhan dapat memisahkan

( aneym: )
Jika kau tanya pada rembulan
Mengapa cahaya berseri-seri
Nanti jawabnya kepada mu
Kerna dikau cinta padaku

( eqbal: )
Ku persembahkan kepada mu
Sekuntum bunga mawar merah
Kau terima sambil tersenyum
Kembang yang harum kau cium

( aneym & eqbal: )
Bila saja halangan menimpa
Kerna cinta ada ku tetap setia oh...
Hanya dikau dan asmara
Membuat hidupku bagai dalam syurga

( Eqbal: )
Dua insan sedang bercinta
Dua insan berjanji setia
aneym & eqbal:
Telah kukatakan padamu oh sayang
Hanya kuasa Tuhan dapat memisahkan

( aneym & Eqbal: )
Bila kau senyum, ku gembira
Bila kau sedih, ku menangis
Bagai taman rindukan kembang
Ku rindu wajahmu oh sayang

( aneym & Eqbal: )
Di mana saja kau berada
Ku kan tetap bersamamu
Walaupun jasadku jauh
Namun hatiku tetap pada
mu

cYg ku @@@@ !!


hye :) ... klau korunk nk thu ney lah puple girl ak..dia baek,comey..semua ah kt dia..
paling ak suka kt dia ney malu2 kucing n romantik..ak syg dia mcm ak syg family ak..klau ade jodoh
ak nk kawen argh ngn dia..tkyh susah nk cari pompuan lain..skang eh pompuan dh ad mcm jenis ah..baik ak wt keputusan awl sebelom terlambat..k lah..puple boy nk tido dulu...gooodnite..loveucyg..muah2kirikanan...<3..4 ever n ever..
...<3.mohammadiqbalbinkamaruzamanlovesitihasnizahanimbintihashim...<3

Saturday, 7 May 2011

KEkASIh mCM ****

       ini kah CINTA?
Ada SoRaNg  gAdis ButA,
SuMa oRG beNcikaNDIA,
keCuALi kekaSihnye...gaDis
         tuE sLaLu BeRkatA
  "saYa akaN meNgahwiNi Awk
         KLau syA Dpt meLihAt"
1 hari, aDa oRg deRmaKaN
     MatA kpD gAdiS tuE...
BiLa diA MelihAt keKaSihnYa
diA meRaSa SuNgguH tRkejut
kRNa kekaSihnYa juGa ButA
       kEKaSihnya bRtaNya
"SudiKaH awk beRkaHwiN dGn
    sya sKaRang?"Gadis itu
mENoLaK..KeKaSihnYa tErSeNyuM
&peRgi saMbiL bErKatA
      "TOLONG JAGA BAIK2
        MATA SAYA..."

Friday, 6 May 2011

ayt2 cinta

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut
terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab
sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna
laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-
kata `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit
mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak
menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-
merahan.

Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus
jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu
sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya
mahu melihat laut sahaja.
Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus
asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan
dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah
di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit
dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut
mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu
pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu
datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan
laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan
awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.

Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-
pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia
tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi
untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa
terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap
langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat
dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.
Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran.

????

ak takde idea nak tulis per..tapi ade sesuatu yg ak selalu pikir..
ak syg awek ak,kwn2 ak,kwn lame ak..miss u all...hope
kite dpt kwn n kapel(someone) smpai ak mmpos..
k lah nak offf ..byby

Thursday, 17 March 2011

!!!! @@@@ ??? ..... >3

Andainya lelaki tahu . . Apabila seorang perempuan jatuh cinta , lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya . . . Andainya lelaki tahu .. Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata , itu bukan bermakna dia lemah , tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu . . . Andainya lelaki tahu .. Apabila seorang perempuan marah , memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah , itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta , mereka jarang bergaduh . . . Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang , semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku . . . Andainya lelaki tahu . . . Apabila perempuan bercakap banyak , dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas , tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu . . . Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah , itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya , tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik , bukan untuk dirinya , tetapi untuk masa depan anda . . . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang . . tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. . . Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya , anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi . Naluri keibuannya sangat kuat ... Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda .Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan merajuk , jangan kata dia mengada-ngada . Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen , tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai .Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya , bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu , dia benar-benar maksudkannya ... Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu , jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu . Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya . Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya . Selagi dia dengan kamu , percayalah , walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya , kamu tetap yang terbaik . Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan menjadi degil , dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya . Percayalah , hati perempuan itu sangat lembut . Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu .. Apabila perempuan berkata , “ tolong tinggalkan saya!” , dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya . Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja . Apabila dia kembali tenang , percayalah dia akan mencari anda semula . Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda . Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional . Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda .Andai lelaki tahu .. Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri . Tetapi sekiranya mereka saling memahami , mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali . Di sebalik air matanya , tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya . Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya . Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna . Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya , isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda ...


by:boYka iQbaL . . . :)

Sunday, 6 March 2011

sedih..

assalamualaikum .. !!

saye sedih sbb tak dpt buka blog selama 1 week.. :(
walaubagaimanapon minggu depan boleh buka..
sbb cuti seminggu..yeah cuti .. :)
tapi cuti tu mesti bosan ..tak tahu nak g mne ??
k lah sye dh nak  bertolak ni ..
byby blog .. :(
see u next week .. byby.. :)

HaHaAhha.....

*assalamualaikum ,!!!
 
*pejam celik,pejam celik..dah pagi!!!
 
*hye,selamat pagi semua !!!..

*hari ni saya akan pulang ke ostel balik kerana isnin nak sklh .. :(
*tapi saya tak g sklh .. :)  saya ade hari kejohanan olahraga kat stadium ..
*saya tak tahu stadium tu kan ner.. ???
*hehehehehe ... :)
*nnti hari selasa ade exam .. i hate exam .. tapi saya tak amik .. yeah .. :)
*saya tak amik sbb kejohanan smpai hari khamis..pastu jumaat cuti..;)
*nnti time cuti nak wat per eh ?.. kwn2 jom g jusco jom .. kite lepak2 .. huhuhu :)
*k lah ni je saye dpt tulis untuk hari ni..byby .. nak madni .. ^_^

Saturday, 5 March 2011

KEmeNaNGan plJR asRAMA sTAR

pljr2 asrama yg mnng kejohan mrnts desa 2011


Tahniah kepada semua pljr asrama yg berjaya memiliki pingat dalam kejohanan merentas desa peringkat sekolah .. untuk tahun 2011 .. nama-nama pemenang ialah : mohammad iqbal , umar mukhtar , azfar sahlan , hazim adam , azam muttaqim , aiman syahimi , azri adnan , luqman taufiq , syazrul akmal , syazwan , dan hifzan bakhri .. hehe .. :) harap tahun depan semua muka2 yg ade dlm gmbr ni mnng lg yer..kite kalah kan dak aspuri aw ... tahun depan sape dapat no P471 . nnti dpt no tiga .. hehehe .. :)
pingat2 kemenangan.. :) 
pingat-pingat ini berharga bg aku sbb ..  ak rasa tahun ni record pljr asrama ramaidapat no,pingat dalam kejohanan merentas desa .. ^_^ hehe
askar adzim yg mnng kecuali seorang..fayyadh.. :)
                      








 harap tahun depan mnng lg yer askar abng adzim ..walaupon abng adzim takde tahun dpn smgt kite takleh hilang..jngn nak harap kan smngt abng adzim untuk kite jer...kite boleh buat tanpa dia.ok lah tu je yg ak dpt tulis..harap sape yg bace terhibur.. =.= byby.. :)            

Friday, 4 March 2011

PengEnalAn DiRi SaYE..

assalamualaikum,hye kawan2..nama sye mohammad iqbal..umur untuk tahun ni  14 thn..sye baru jer wat blog ni..itu pon sye mintak tolong awek sye wat kan..h baru kat blogspot ni..,sye akan bljr cara guna..sye ingt lame sngt nakwat rupa nye skjp je..walaupon pon sye masi blog..sblom ni sye suka tngk owang punya jer.orng nye ialah miera,aina,eycha,fatnin.. skrng sye dah ade..tak yah nak sebok2 tngk owang nye lagi.  walaupon sye nye simple harap semua terhibur when read my blog..byby :)